Tampereen kauppakamarin jäsenennätys on nyt 2257

Kauppakamaritoiminta kiinnostaa. Esimerkiksi kuvan kauppakamariaamiaiset ovat suosittuja tamperelaisyritysten verkottumistilaisuuksia, joissa puhutaan ajankohtaisista aiheista asiantuntijoiden johdolla.

Tampereen kauppakamarin jäsenmäärä kasvoi jälleen vuonna 2023, kertovat tammikuun alussa valmistuneet tilastot. Uusia yrityksiä ja yhteisöjä liittyi kauppakamariin 256, ja vuoden lopussa jäseniä oli ennätyksellisesti 2257.

Tampereen kauppakamarin jäsenistä 99 prosenttia on yrityksiä. Jäsenyritykset työllistivät vuonna 2023 yli 84 000 henkeä Pirkanmaalla ja niiden liikevaihto oli arviolta lähes 27 miljardia euroa.

Lähes 55 prosenttia yrityksistä työllistää korkeintaan yhdeksän henkilöä. 10–49 henkilöä työllistäviä yrityksiä on 32 prosenttia. Tampereen kauppakamari ei ole siten pelkästään isojen yritysten edunvalvoja vaan kaikenkokoisten pirkanmaalaisten yritysten toimintamahdollisuuksien edistäjä.

Tampereen kauppakamarin jäsenmäärän kehitys vuodesta 2014 lähtien. Pandemiavuotta 2020 lukuun ottamatta määrä on kasvanut joka vuosi.

Jäsenet toimialoittain (yllä) ja jäsenrakenne vuonna 2023.