Jäsenhuolto | Yli 500 jäsenyritystämme saa soiton marraskuussa

– Jo ensimmäiset soitot ovat johtaneet hyviin keskusteluihin, kertovat Henna Anttila (vas.) ja Reetta Salo. Reetta Heinonkoski iloitsee, että vastaajat ovat antaneet aikaansa toiminnan kehittämiseen.

Lokakuun puolivälissä aloitetut Tampereen kauppakamarin jäsenhuoltosoitot ovat päässeet hyvään vauhtiin. Tavoittelemme tänä syksynä yli 500:ttä jäsenyritystä kysyäksemme kuulumisia ja suoraa palautetta toiminnastamme.

– Haluamme tietenkin olla hyvin perillä siitä, mitä jäsenillemme kuuluu, hallintopäällikkö Reetta Heinonkoski Tampereen kauppakamarista tiivistää.

– Järjestämme soittokierroksen yleensä kerran vuodessa tai joka toinen vuosi. Kun teimme ison strategiapäivityksen viisi vuotta sitten, soitimme jäsenyrityksiin kolmena vuotena peräkkäin, sillä halusimme seurata tiiviisti uudistusten vastaanottoa. Samalle ajalle osui myös isoja toimintaympäristön muutoksia muun muassa koronan takia. Jäsenistön mielialojen kuunteleminen tavallista useammin oli siten paikallaan.

– Tänä syksynä soittokierros on erityisen perustelu siksi, että teimme viime talvena ison järjestelmäuudistuksen. Uusi CRM antaa kehittyneet työkalut koota ja analysoida jäsentietoa, mistä seuraa, että palvelujen täsmäyttäminen jäsenten tarpeisiin tulee entistä sujuvammaksi.

Soitot tulevat Kruunu Mediasta

Jäsenhuoltosoitot aloitettiin lokakuun puolivälissä, ja ne tehdään Tampereen kauppakamarin syyskokoukseen 25. marraskuuta mennessä. Yhteyttä otetaan 20–249 henkilöä työllistäviin työnantajayrityksiin kaikilta toimialoilta.

Jäsenyrityksiin soittavat Henna Anttila ja Reetta Salo Kruunu Media Oy:stä, joka on Tampereen kauppakamarin yhteistyökumppani mediamyynnissä ensi vuoden alusta lähtien.

Tavoitteena on keskustella yhteensä 510 johtajan kanssa. Jos ensimmäinen yhteydenotto ei tavoita vastaanottajaa, uusintasoitto tehdään noin viikon kuluessa.

– Kysymykset ovat osittain samoja kaikille. Haluamme kuulla, miten jäsenyrityksellämme menee, tavoittaako kauppakamarin viestintä ja onko toimintamme vastaajalle tuttua.

– Tässä kohden kysymykset eriytyvät. Jos toiminta on tuttua, haluamme kuulla, mitkä palvelut ja tapahtumat ovat olleet yritykselle erityisen hyödyllisiä ja onko vastaaja käyttänyt kauppakamarin tarjoamia mahdollisuuksia verkottua muiden jäsenyritysten kanssa, Heinonkoski selvittää.

Jos kauppakamaritoiminta ei ole tuttua, vastaajilta kysytään, mitä kauppakamari voisi tehdä entistä paremmin viestinnässään ja toimintansa kehittämisessä.

– Toivomme myös ajatuksia siitä, miten lisäarvoa yritykset jäsenyydeltään odottavat. Kaikilla vastaajilla on lisäksi mahdollisuus lähettää terveisiä kauppakamariin sana on vapaa -tyyliin.

Soittojen tulokset kootaan ja kaikki viestit ja palaute käydään läpi järjestelmällisesti. Tuloksia sovelletaan kauppakamarin vaikuttamistyössä, ja ne ohjaavat viestinnän ja muiden palvelujen suunnittelua.

Jäämme innolla odottamaan palautettanne ja rakentavia kehitysehdotuksia. Olemme kiitollisia kaikille vastaajille, jotka antavat aikaansa Tampereen kauppakamarin toiminnan kehittämiseen, Reetta Heinonkoski painottaa.