Nimityksiä Tampereen kauppakamarissa, kehittävällä otteella kohti syksyä

Nimitysuutisia, palvelujohtaja Susanna Keskinen, Varatoimitusjohtaja Peer Haataja, Kehitysjohtaja Minni Rimpioja
Palvelujohtaja Susanna Keskinen, varatoimitusjohtaja Peer Haataja ja kehitysjohtaja Minni Rimpioja, Tampereen kauppakamari.

Tampereen kauppakamarissa ja Hyväksytty hallituksen jäsen (HHJ) -koulutuskokonaisuudessa on uudistettu henkilöstön tehtäväkuvia ja vastuita sekä päätetty niiden mukaisista uusista nimityksistä.

– Muutoksilla vahvistamme kykyämme vastata jäsenistön ja asiakkaiden palvelu- ja osaamistarpeisiin sekä toimintaamme elinkeinoelämän valppaana edunvalvojana, sanoo Tampereen kauppakamarin toimitusjohtaja Antti Eskelinen.

Uudistuneiden tehtävien mukaiset nimitykset tulivat voimaan 1. heinäkuuta.

Johtaja Peer Haataja on nimitetty Tampereen kauppakamarin varatoimitusjohtajaksi päävastuunaan edunvalvonta.

Peer Haataja palaa kokoaikaisesti kauppakamariin toimittuaan runsaat kaksi vuotta Konepajakoulun toimitusjohtajana. Kontaktit Konepajakouluun kuitenkin säilyvät, sillä hänet on valittu sitä ylläpitävän Tampereen Teollisuusoppilaitos Oy:n hallituksen puheenjohtajaksi.

– Peer Haatajan määräaikainen tehtävä Konepajakoulussa oli osa hänen koulutuspoliittista edunvalvontatyötään kauppakamarissa. Jatkamme vaikuttamista ammatillisen toisen asteen koulutuksen kehittämiseen, nyt muun muassa Konepajakoulun hallitustyön avulla, Antti Eskelinen sanoo.

Haataja toimii lisäksi Tampereen kauppakamarin ICT-valiokunnan ja teollisuusvaliokunnan sihteerinä.

Johtaja Markus Sjölund jatkaa aluesuunnittelu- ja liikennevaliokunnan sekä finanssivaliokunnan sihteerinä ja ottaa lisäksi vastuun valiokuntatoiminnan kehittämisestä ja kansainvälisestä toiminnasta.

Johtaja Milla Ojalan tehtäväkuva säilyy ennallaan. Hän vastaa henkilöstöhallinnosta ja toimii matkailu- ja tapahtumavaliokunnan sekä osaamis- ja työelämävaliokunnan sihteerinä.

Muutoksia myös HHJ:ssa

Tampereen kauppakamarin ja Hallituspartnerit ry:n perustamassa Hyväksytty hallituksen jäsen (HHJ) -koulutuskokonaisuudessa on tehty seuraavia muutoksia:

Minni Rimpioja on nimitetty kehitysjohtajaksi päävastuunaan HHJ-koulutustuotteiden kehittäminen.

Susanna Keskinen on nimitetty palvelujohtajaksi päävastuunaan HHJ-palveluliiketoiminnan kehittäminen.

– Molempien tehtäväkuvat ovat muuttuneet ja vastuut kasvaneet selvästi viimeksi kuluneen vuoden aikana, kun HHJ:ssa on läpikäyty sukupolvenvaihdosta, Antti Eskelinen perustelee.

Johtaja Juha Koski ottaa vastuun viime keväänä aloitetun HHJ-järjestelmäuudistuksen läpiviemisestä ja toimii jatkossa HHJ senior advisorina. Hän vastaa edelleen myös Tampereen kauppakamarin hallinnosta ja taloudesta ja toimii hallituksen ja vaalivaliokunnan sihteerinä.

Tehtäväkuvien uudistaminen on jatkoa kauppakamarin viime syksynä aloittamille kehitystoimille. Koko viime talven kestäneessä projektissa uusittiin asiakkuuden- ja tapahtumanhallinnan CRM-taustajärjestelmä ja verkkosivut. Kesäkuussa julkaistiin lisäksi Tampereen kauppakamarilehden verkkosivujen uudistunut ilme, ja ensi syksynä otetaan käyttöön vielä uusi alusta näköislehden lukemiselle.