Erittäin ystävällistä, nopeaa, asiantuntevaa, ohjaavaa. Muun muassa näin asiakkaat arvioivat Tampereen kauppakamarin vientiasiakirjapalvelua. Viime vuosien tapaan palvelu sai jälleen korkean yleisarvosanan, tällä kertaa 4,7 asteikolla 1–5.
Loppusyksystä tehtyyn asiakastyytyväisyyskyselyyn vastasi 54 Tampereen kauppakamarin vientiasiakirjapalvelun asiakasta. Suurin osa vastaajista – 44,4 prosenttia – oli 50–249 henkilöä työllistävistä vientiyrityksistä. Toiseksi eniten vastaajia oli isoista, 250 työntekijää tai sitä enemmän työllistävistä vientiyrityksistä.
Asiointi Tampereen kauppakamarin kanssa oli 74 prosentin mielestä erittäin hyvää. 24 prosenttia vastanneista piti sitä hyvänä. Avoimen palautteen mukaan henkilökunta huomaa mahdolliset puutteet hakemuksissa ja ohjeistaa niiden korjaamisessa. Palvelun nopeus mainittiin useaan otteeseen, samoin miellyttävä ja ystävällinen asiakkaan kohtaaminen.
Tampereen kauppakamari myöntää EU:n ulkopuolella tarvittavia, Euroopan unionin yleisiä alkuperätodistuksia sekä vahvistaa kauppalaskuja ja muita ulkomaankaupan asiakirjoja. Kauppakamari myöntää myös väliaikaiseen vientiin tarkoitettuja ATA carnet -tulliasiakirjoja. Ensi vuoden alussa Tampereen kauppakamari ottaa hoitaakseen myös Oulun kauppakamarin ulkomaankaupan asiakirjatoiminnot, joita se on sijaistanut jo viime keväästä lähtien.
Tampereen kauppakamarilla on ollut käytössä vuodesta 2013 lähtien sähköinen asiointipalvelu, jolla voi hakea vahvistusta edellä mainituille todistuksille. Asiakastyytyväisyyskyselyssä sähköistä palvelua kiitettiin helppokäyttöisyydestä, selkeydestä ja nopeudesta.