Kauppakamariaamu: Sopimuskumppanin maksuvaikeudet velkojan näkökulmasta

Perjantaina 3.12.2021, klo 8.00 – 8.50, Teams-kokous

Tervetuloa virtuaaliseen kauppakamariaamuun! Tilaisuudessa käydään läpi keinoja, joilla sopimuskumppanin maksuvaikeuksiin voidaan etukäteen varautua sekä keskeisiä asioita insolvenssimenettelyjen oikeusvaikutuksista.

Ohjelma:

klo 8.00
  • linjat auki ja tilaisuuden avaus
klo 8.05
  • Velkojan asemaa parantavat sopimustekniset asiat
  • Maksukyvyttömyysmenettelyjen vaikutukset sopimuksiin ja sopimusehtojen sitovuus
  • Velkojan oikeudet ja velvollisuudet asiakkaan maksukyvyttömyystilanteissa
klo 8.50
  • tilaisuus päättyy

Asiantuntijoina partner Tomi Kauppinen ja lakimies Lasse Parkkamäki, Asianajotoimisto Merkurius

Tomi Kauppinen

Tomilla on noin 15 vuoden kokemus liikejuridiikasta. Hän on ollut mukana lukuisissa yrityskauppaprojekteissa sekä monimutkaisissa ja laajoissa insolvenssimenettelyissä ja toimii saneerausmenettelyissä selvittäjän ja valvojan tehtävissä sekä konkurssimenettelyissä pesänhoitajana.
Hänen erityisosaamiseensa kuuluvat myös mm. kauppaan, teknologiaan, työ-, rakentamis- ja kiinteistöoikeuteen liittyvät sopimusasiat sekä riidanratkaisu.

Lasse Parkkamäki

Lasse on työskennellyt liikejuridiikan parissa vuodesta 2015 ja hänellä on monipuolista osaamista etenkin yhtiöoikeuteen ja sopimusoikeuteen sekä riidanratkaisuun ja maksukyvyttömyysmenettelyihin liittyvistä kysymyksistä sekä yrityskauppaprojekteista.

Tapahtuma on maksuton, mutta ennakkoilmoittautuminen vaaditaan. Ilmoittautuneet saavat sähköpostiinsa osallistumislinkin tapahtumaa edeltävänä päivänä ja uudelleen vielä tapahtumapäivän aamuna.

Kauppakamariaamiaisen tarjoaa Asianajotoimisto Merkurius