Kauppakamariaamiainen: Yritysvastuu liiketoiminnan kehittäjänä

Aika: Pe 3.2.2023 klo 8.30-11.00

Paikka: Saunaravintola Kuuma, Laukontori 21, 33200 Tampere

Yritysvastuu on liiketoiminnan kehittämistä, josta kannattaa ottaa kaikki hyöty irti. Vastuullisuus vahvistaa yrityksen kilpailukykyä niin asiakaskunnan keskuudessa, työntekijämarkkinoilla kuin rahoituksen saannissakin. Vastuullisuuden hallitsevalle yritykselle tiukkeneva lainsäädäntö on ennemminkin mahdollisuus kuin haaste.

Kauppakamariaamiaisella Viestintätoimisto Bravura ja Luova Työmaa sekä joukko yrityksiä kertovat, kuinka saat yrityksellesi parhaat tehot irti vastuullisuudesta ja sen viestinnästä. Aamusta saat mukaasi kovat knopit, kuinka vastuullisuustyö kannattaa tehdä niin, että kohennat samalla yrityksesi kilpailuetua.

Katso ennakkovideo!​​​​​​​

ohjelma

8.30–9.00 Aamiainen

9.00–9.15 Avauspuheenvuoro | Pauliina Tennilä, CEO ja Seppo Kuula, HPJ, Bravura ja Juha Mikkilä, Luova Työmaa

9.15–9.30 Vastuullisuus – sanoista teoiksi | Juha Sarsama, hallitusammattilainen

9.30–9.45 Vastuullisuustyö käyntiin olennaisuusanalyysilla | Tiina-Marjo Nousiainen, johtaja, vastuullisuus, Bravura

9.45–10.05 Vastuullisuusviestintä ja -raportointi | Pauliina Tennilä, CEO, Bravura

10.05–10.25 Ponssen vastuullisuus: ihmiset, ratkaisut, toiminta, yhteisö | Katja Paananen, vastuullisuusjohtaja, Ponsse Oyj

10.25–10.35 Infoa Keskuskauppakamarin päästölaskentakoulutuksesta | Tomi Mäkinen, avainasiakaspäällikkö, Keskuskauppakamari

10.35–11.00 Paneelikeskustelussa vastuullisuustekojen parhaimmistoa:

11.00 Päätössanat

Puhujat

Pauliina Tennilä, CEO, Viestintätoimisto Bravura Oy
Pauliina on kokenut ja monipuolinen sijoittajasuhde- ja yritysviestinnän neuvonantaja. Hänellä on kokemusta pörssiyhtiöiden ylimmän johdon neuvonannosta strategisissa projekteissa, kansainvälisen yrityksen sijoittajaviestinnän johtamisesta sekä yritysvastuuohjelmista ja -viestinnästä. 20-vuotisen Wärtsilä-uransa aikana Pauliina toimi konsernin sijoittajasuhteista ja yrityskehityksestä vastaavana johtajana sekä erilaisissa johto- ja asiantuntijatehtävissä rahoitukseen, strategiaan ja liiketoiminnan kehittämiseen liittyen.

Juha Mikkilä, CEO, Luova Työmaa Oy
Juhan mielestä vastuullisuus on valjastettava olennaiseksi osaksi brändiä, ja vastuullistyötä on hyödynnettävä kaikissa liiketoiminnan rajapinnoissa myynnistä työnantajamielikuvaan. Mikkilä on markkinointitoimisto Luova Työmaa Oy:n perustaja, toimitusjohtaja ja strategi, joka on sielultaan intohimoinen viestinnän ja markkinoinnin suunnittelija.

Tiina-Marjo Nousiainen, johtaja, vastuullisuus, Viestintätoimisto Bravura Oy
Tiina-Marjo on sijoittaja- ja vastuullisuusviestinnän asiantuntija, jolla on yli 20 vuoden kokemus viestintäpalvelujen tuottamisesta asiakkaille. Uransa aikana hän kehittänyt noin 80 yrityksen vastuullisuutta ja viestintää. Viime vuosina hän on keskittynyt erityisesti asiakasprojekteihin, joissa määritetään yrityksen vastuullisuuden olennaisimmat teemat ja luodaan vastuullisuusohjelma, sekä strategiaprojekteihin.

Juha Sarsama, hallitusammattilainen
Juha on kokenut yritysjohtaja ja hallitusammattilainen, joka on viimeksi toiminut tuulivoimayhtiö Ilmatar Windpowerin toimitusjohtajana. Sitä ennen hän teki pitkän uran Panostajan toimitusjohtajana kasvuyritysten kehittäjänä.

Katja Paananen, vastuullisuusjohtaja, Ponsse Oyj
Katjalla on yli 20 vuoden kokemus Ponsse Oyj:n palveluksessa vastuullisuuden, viestinnän ja markkinoinnin tehtävissä. Paananen on Ponssen johtoryhmän jäsen.

Tomi Mäkinen, avainasiakaspäällikkö, Keskuskauppakamari
Tomi vastaa Keskuskauppamarin vastuullisuuden palveluiden myynnistä. Keskuskauppakamari on järjestänyt vuodesta 2019 lähtien päästövähennyskoulutuksia, joissa perehdytään yrityksen hiilijalanjäljen laskentaan. Koulutuksissa on käynyt jo noin 500 yritystä.

Kaisa Herranen, johtaja, Product Stewardship, vastuullisuus, UPM Oyj, Matti Mujunen, CEO, Netum Group Oyj, Laura Heinovaara, viestintäpäällikkö, vastuullisuus, Kiilto Oy, Marko Sirviö, PR director, Luova Työmaa.

Kauppakamariaamiaisen tarjoavat Bravura ja Luova Työmaa

Bravura on yksi Suomen johtavista yritysviestinnän asiantuntijoista, jonka kokeneen tiimin ydinosaamista on strateginen ja liiketoimintalähtöinen yritys- ja sijoittajaviestintä. Bravura toimii yhtiöiden ulkoistettuna viestintäkumppanina ja tukee asiakkaita olennaisten vastuullisuusnäkökulmien määrittelemisessä, yritysvastuuohjelman laatimisessa, vastuullisuustyön tulosten raportoinnissa ja viestimisessä. Bravura on ollut mukana viestinnän neuvonantajana lukuisissa pörssilistautumishankkeissa ja suunnitellut ja toteuttanut viestintää useissa strategisissa yritysrahoitukseen liittyvissä transaktioissa.

www.bravura.fi

Vöittajat ajattelevat töisin. Luova Työmaa auttaa sinua erottumaan markkinoilla, supervoiminamme maineen rakentaminen, mainonta, viestintä ja digitaalinen design. Luomme menestystarinoita, hallitsemme kokonaisuuksia – ja ennen muuta liikutamme ajatuksia, ihmisiä ja lukuja. Olemme valtakunnallisesti palveleva luova toimisto, jonka lähes 30 ammattilaista Oulussa ja Helsingissä ovat apunasi aina, kun haluat kertoa yrityksesi tarinan toisin kuin kilpailijasi.