Kauppakamariaamiainen: Pakotteet ja rahanpesun estäminen osana vastuullista liiketoimintaa

8.3. Kauppakamariaamiaisen järjestää Lexia yhdessä Tampereen kauppakamarin kanssa

Tervetuloa perjantaina 8.3. yhteistyössä Lexia Asianajotoimisto Oy:n kanssa järjestettävään aamiaistilaisuuteen kuulemaan ja oppimaan pakotteiden ja rahanpesun estämisen huomioimisesta osana vastuullista liiketoimintaa.

Rahanpesulaki ulottuu moniin erilaista liiketoimintaa harjoittaviin toimijoihin. Perinteisten finanssialan toimijoiden lisäksi laki koskee myös mm. vakuutusedustajia, kiinteistönvälitysliikkeitä, perintätoiminnan harjoittajia ja kirjanpitäjiä sekä monia muita. Rahanpesulain piiriin kuuluminen tuo monenlaisia velvoitteita.

Pakotteet puolestaan koskevat kaikkia toimijoita toimialasta riippumatta. Toimijoilla on vastuu siitä, että niiden liiketoimet eivät johda pakotteiden rikkomiseen. Pakotteiden rikkomisesta voi seurata rikosoikeudellisia tai hallinnollisia seuraamuksia, mutta myös merkittävää mainehaittaa.

Tule aamukahvien ääreen kuulemaan ja keskustelemaan aiheesta asiantuntijoiden kanssa.

Tervetuloa mukaan keskustelemaan ja verkostoitumaan!

Tilaisuuden ohjelma

8.30 Kahvit ja verkostoituminen
9.00 Tervetulosanat | Tampereen Kauppakamari

9:05 Tilaisuuden avaussanat, Partner Kari Koskinen, Lexia

Pakotteet ja rahanpesun estäminen osana vastuullista liiketoimintaa, alustamassa Counsel Hanna Huttunen ja Junior Associate Jesse Kinnaslampi, Lexia

11:00 Tilaisuus päättyy

Tervetuloa mukaan!

Tilaisuuden puhujat

Hanna Huttunen, Counsel, Lexia Asianajotoimisto Oy
​​​​​​​Olen liiketoimintalähtöinen juristi, jolla on monipuolinen kokemus liikejuridiikasta, ja sen myötä kyky erilaisten liiketoiminnallisten ja oikeudellisten riskien havainnointiin ja minimointiin asiakkaan liiketoiminnan kehittämiseksi.

Olen mukana toteuttamassa Lexian kumppanuusmalleja, joissa työskentelemme tiiviisti yhdessä asiakkaan kanssa luodaksemme lisäarvoa tämän liiketoimintaan. Autan asiakkaitamme pääsääntöisesti erilaisten kotimaisten ja kansainvälisten kaupallisten sopimusten laatimisessa, riita-asioissa sekä corporate advisory -toimeksiannoissa. Myös asiakkaiden avustaminen kansainvälistymiseen liittyvissä juridisissa kysymyksissä on minulle tuttua.

Olen varatuomari auskultoituani Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa. Lisäksi olen suorittanut KTM-tutkinnon.

Kari Koskinen, Partner, Lexia Asianajotoimisto Oy
Olen Tampereen toimiston vetäjä ja vastaan Pirkanmaan alueen asiakashankinnasta. Erikoisosaamistani ovat yritysjärjestelyt ja työoikeus.

Pitkän urani aikana olen toiminut laajasti pirkanmaalaisten yritysten ja yrittäjien juridisena liiketoiminnan tukena. Tärkeintä minulle on asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen ja löytää juridiset ratkaisut liiketoiminnan tukemiseen.

Töiden rinnalla verkostoidun erilaisissa järjestöissä, kuten Tampereen kauppakamarissa, Pirkanmaan yrittäjissä sekä muissa yhdistyksissä.

Jesse Kinnaslampi, Junior associate, Lexia Asianajotoimisto Oy
Olen viidennen vuoden oikeustieteiden opiskelija Helsingin yliopistosta. Työskentelen Helsingin toimistolla ja kuulun finanssiala- ja fintech-praktiikkaan.

Avustan asiakkaitamme muun muassa sijoituspalvelutoimintaan, sijoitusrahastoihin ja vaihtoehtorahastoihin, joukkorahoitukseen, maksupalveluihin sekä virtuaalivaluuttaan liittyvissä juridisissa kysymyksissä sekä toimilupa- ja rekisteröintiprosesseissa. Lisäksi avustan kaikenlaisissa rahanpesun estämiseen liittyvissä kysymyksissä. Olen lisäksi osana tiimiämme tuottamassa jatkuvaa compliance-palvelua asiakkaillemme.

Teen työtä sujuvasti suomeksi ja englanniksi.

Kauppakamariaamiaisen tarjoaa Lexia asianajotoimisto Oy

Lexia yhdistää juridisen huippuosaamisen positiiviseen palveluasenteeseen ja tarjoaa kokonaisvaltaiset liikejuridiikan palvelut noin 70 asiantuntijan voimin Turussa, Helsingissä, Tampereella ja Oulussa. Lexia haluaa luoda asiakkaalle arvoa ja tuoda mielenrauhaa. Lexian tavoitteena on asianajoalan tyytyväisimmät asiakkaat ja työntekijät.

Vieraile yrityksen kotisvuilla: Lexia Asianajotoimisto Oy | Legal Excellence

Kauppakamariaamiaista mukana järjestämässä Technopolis Oy